Az Energiafelhasználást az Egyesült Államokban két nagy szeletre lehet bontani. Az egyik a lakások, épületek, ipar, - a másik pedig a szállítás, ami folyékony üzemanyaggal történik, benzinnel vagy gázolajjal.

Vannak kivételek, és van egy kis átfedés az üzemanyag használatban. Jelentős folyékony üzemanyag mennyiség az ipari alkalmazásban fogy, kevés az elektromos jármű, pláne a napelemes. Régebben nagyon drága volt az elektromos jármű, napjainkban már elérhető összegből megvásárolható. Az adott hatalom nagyon kis mennyiségű villamos energiát használ elektromos járművekre.

Az amerikai fogyasztók átlagosan több mint 1 millárd dollárt költenek naponta energia célú felhasználásra.

Az áramszolgáltatók még soha nem tettek komoly erőfeszítéseket, hogy megtámadják a szállítási piacot, történelmileg ez volt az értelme. A közlekedési infrastruktúra körül folyékony tüzelőanyagok épültek,- mint gázolaj, benzin és gyakorlatilag az egész amerikai flottát az autókat és a teherautókat is folyékony tüzelőanyagok működtetik, nem napelemmel ellátott energiaforrások.. Nem volt életképes elektromos meghajtás alternatíva, és a tankoláshoz az infrastruktúra nem létezett.

Az elmúlt években óriási technológiai átalakulás történt. Az elektromos társaság példátlan növekedési potenciálját felfalja az olajtársaságok részesedése az amerikai energiapiacon.

Jelenleg jobb akkumlátorokat, gyorsabb töltési lehetőségeket értek el a gyártók. A teljes elektromos járművek, mint pl. Tesla és a Nissan Leaf alap, valamint a teljes elektromos vagy plug-in hibrid autókat szinte minden autógyár tervezett már. Napelemes autók azért ritkábbak. Ez a fejlődés megtörtént az elektromos közműveknél is. Megjelentek a saját flottás járművek, töltőállomások, megfigyelhetjük ezt a jelenséget.

A lehetőség ott lógott a villamos ipar előtt. Mégis, az iparág úgy tűnik jobban összpontosított minden másra. „közüzemi halál spirál”. Az igazi kockázat a közművekben van. Az energiahatékonyság, a magatartás megváltoztatása és a gyenge gazdasági növekedés eredményeként gyakorlatilag nincs növekedés új villamosenergia-igényre 2008 óta.

Ez azt eredményezi, hogy magasabb áron tudják majd értékesíteni a villamos energiát, ez viszont felgyorsítja és vonzóbbá teszi az alternatív technológiákat, mint pl. a napelem rendszerek és növekedni fog a fogyasztói elfogadás.

Míg az elektronikus közmű elkészíti stratégiáit, ők gyakorlatilag figyelmen kívül hagyják a legnagyobb növekedési lehetőséget az iparágban ami, valaha volt. A piacon a felhasznált energiát a közlekedésben, az elektromos vállalatoknál ellensúlyozni kell, és a lassan süllyedő kereslet is.

A napenergia, napelem rendszerek óriási lehetőségeket rejtenek, ideje felismerni, hogy a megújuló energiák ingyen vannak.